Havaların soğuması ile birlikte hastalıklar artış göstermektedir. Bu yüzden bağışıklık sistemimizi güçlü tutmak zorundayız.  Soğuk havaların başlamasıyla birlikte grip gibi hastalıkların yanına küresel pandemiden dolayı da şimdi de koronavirüs tehlikesi eklendi. Bu tür hastalıklara karşı vücudumuzun direncini artırmak zorundayız. Kış döneminde uykusuzluk, stres ve yorgunluk gibi faktörlerden dolayı bedenimiz zayıf düşebilmektedir.  Zayıf bir bedeni de güçlendirerek kendimizi hastalıklardan koruyabiliriz.  Hastalıklara karşı kendi kendine savunma mekanizmasına sahip olsa da vücudumuz bazen dışarıdan takviyelere ihtiyaç duyar. Yapılacak olan takviyelerle bağışıklık sitemimizi güçlenerek vücudumuza girecek olan mikrop ve bakterilerle daha iyi savaşabiliriz. Ama her şeyden önce bağışıklık sistemimizi daha iyi tanımalıyız.

Bağışık Sistemini Tanıyalım

İnsanın bağışıklık sistemi çok katmanlı ve karmaşık bir yapıdır. İnsan vücuduna giren mikrop ve bakteri gibi yabancı maddelere karşı savaşma özelliğine sahiptir. Bağışıklık sistemi daha önce insan vücuduna giren mikropların kaydını tutar. Bu mikroplarla tekrar karşılaştığında ise onları tanıyarak hastalığın oluşmasını önler. Akyuvarlar (lökositler) bağışıklık sisteminin en önemli parçalarıdır. Akyuvarlar insanın direncini düşüren organizmalara karşı devreye girer. Böylece vücudun hastalıklara karşı dirençli olmasını sağlar.  Bağışıklık kazanmada çok etkili roller oynarlar.  Bağışıklık sistemi tüm insanlarda doğuştan gelen bir özelliktir. Ayrıca insanlar hayatı boyunca karşılaştığı hastalık yapıcı maddelere karşı savaşarak sonradan edinilmiş bir bağışıklık sistemine sahip olurlar. Edinilmiş bağışıklık sistemiyle oluşan antikorlarda mikroplar ve onların toksinleriyle savaşmak için programlanmışlardır.

Kış Aylarında Neler Tüketmeliyiz?

Bağışıklık sistemimizi daha iyi tanıdıktan sonra onu nasıl güçlendirebileceğimize dair birkaç öneriyi bloğumuzda paylaşacağız. Bağışıklık sistemini güçlendirmek özellikle kış ayları için oldukça gereklidir. Yaşamın her döneminde dengeli ve yeterli beslenme sağlığın korunması için önemlidir.

1. C Vitamini

Kış aylarıyla beraber artışa geçen grip gibi salgınlara karşı hepimiz özellikle C vitamini almalıyız. Kış aylarında turunçgiller, kavun, maydanoz ve kiraz gibi besinler C vitamini desteği sunarak bağışıklık sistemimizi güçlendirmemize yarayacaktır. 

2. B12 Vitamini

Güçlü bir bağışıklık sistemi için kış aylarında B12 vitamini takviyesine dikkat etmeliyiz. B12 vitamini peynir, mantar, kuzu eti, badem ve yumurta gibi besinlerde bolca bulunmaktadır.

3. Doğal Antibiyotikler

Sarımsak ve soğan doğal antibiyotik olarak bilinen mikroplara karşı güçlü koruyuculardır. Yemeklerimizde saha çok sarımsak ve soğana yer vermek gerekir.

4. Bitki Çayları

Zencefil, limon, ballı bitki çayları karışımı veya sebzeli meyve suyu karışımları veya sağlıklı tatlı alternatifleri ile desteklemek bağışıklık ve genel sağlığımıza katkı sağlayacaktır.

5. Yeterince Uyku

Uyku yeterli alınmadığında bağışıklık sistemi zayıfladığı için daha kolay ve sık hasta olunmasına yol açar. Hastayken de uyumanın iyileşmeye yardımcı olduğu bilinir.